Eşleşme (Eşleşme, #1)
Sizce kusursuz bir yaşam mümkün olabilir mi? Kimi seveceğinize, nerede çalışacağınıza, hatta ne zaman öleceğinize başkalarının karar verdiği bir dünya düşünün. Bu dünyada uzun bir hayata, harika bir işe, ideal bir eşe sahip olmak için neredeyse hiçbir bedel ödemeniz gerekmiyor çünkü tüm seçimleri sizin adınıza görevliler yapıyor. Üstelik hepsi kusursuz seçimler. Tüm hastalıkların tedavi edildiği, insanların uçan trenlerle seyahat ettiği, eşleşme yoluyla eşsiz evliliklerin, ailelerin ve nesillerin yetiştiği böylesi mükemmel bir dünyada, Toplumun tüm üstün güçlerine ve kontrolüne rağmen mevcut sistem çatırdamak üzere. Cassia'nın yapay bir cam fanus içerisinde yaşadıklarını idrak etmesi uzun sürmüyor. Toplumun ona sunduğu mükemmel dünyanın tüm nimetlerine sırt çevirmeye hazır. Kalbinde hissettiği aşkın gücü ve özgürlük için göstereceği cesaret onu yeterince güçlü kılmaya yetiyor. Ama Topluma başkaldırabilmek ne yazık ki mümkün değil. En azından şimdilik. Çevrildiği her dilde çok satanlar listesine girmeyi başaran Eşleşme, hayalin gerçekle, geçmişin gelecekle iç içe geçtiği fantastik bir dünyada yaşanan etkileyici bir aşk ve uyanış öyküsü anlatıyor.
Baskılar1
Bu eserin yayımlanmış baskıları. Bir baskıya tıklayarak yayınevi, ISBN, sayfa sayısı ve basım bilgilerini görebilirsiniz.
Düzenleme Geçmişi
Yükleniyor...
Puanlama
Yorumlar(25)
Öncelikle belirtmek isterim ki yavaş,durgun bir kitaptı kendileri.Benim için bir sorun olmadı ama yorumlarına baktığım çoğu kişi açıkcası pek beğenmemiş.Ama ben beğendim diyebilirim şimdilik. Bu kitabı epeydir okumak istiyordum,kısmet bugüneymiş.Bana göre yazar gerçekten duygularını ön plana alarak yazmış bu kitabı.Kitabın kurgusu hoşuma gitti.Ama biraz aksiyon olsaymış keşke de demedim değil.Çünkü bence bir distopya türündeki kitap aksiyon barındırmalı.Bana katılanlar el kaldırsın Kitaptaki kullanılan kipe bazı yerlerde takıldım.Şimdiki zaman kipiyle yazılan kitaplara bir türlü kanım ısınamıyor nedense. Konusu hoşuma gitti gerçekten.Kitap ağır ilerliyor da olsa bana okutturdu.Belki şu son günlerde olan kitap okuyamama problemimi gıcık etmek için bünyem tarafından yapılmış bir atak da olabilir,bilemiyorum.Acaba doktora mı görünsem ne? Ana karakterimizin yaşadığı toplum gerçekten çok katı.Ne zaman evleneceğinden,kiminle evleneceğinden,hangi yaşta ilk çocuk yapabileceğinden,hangi yaşa kadar çocuk yapabileceğinden tut ne zaman öleceğine kadar her şeyini Toplum belirliyor.Tabi kitabın ilk başlarında hiçbir karakter sorgulamıyor bu durumu.Tabi Ky hariç... Ky Markham.Bir yakışıklı kitap karakteri daha Ama ben bu kitapta Ky'ın yakışıklığından değil de davranışlarından,düşünce şeklinden çok etkilendim.Tam bir gizli kutu bu çocuk.Bir sürü acı çekmiş evlat edinilmeden önceki yaşantısında.Ailesinin ölümüne tanık olmuş ve kendinden 'iki hayat' olarak bahsediyor. Xander'da ne kadar yakışıklı olsa da maalesef benim gözümde ikinci plana düştü.Yanlış anlaşılmasın davranışlarında problem yok ama bana onu tutmam için gerekli duyguları veremedi.Nedense onun Cassia'nın en yakın arkadaşı olması gerektiğine inanıyorum. Cassia Reyes,sevdiğim bir tasnifçi olarak yerini aldı Sevdim çünkü; Ky'a değer veriyor,sözünde durabiliyor ve kararlı bir yapıya sahip.. Bu arada aklıma gelmişken söyleyeyim,içindeki şiirlere bayıldım.O şairlerle de tanıştırmış oldu bizi yazar.Bu yüzden teşekkürler Aslında kitap hakkında pek net kararlara sahip değilim.Bazı yönlerini sevdim,bazı yönlerini sevemedim.Anlayacağınız gece gece kafamı karıştırdı Ally Kararımı ikinci kitaba saklıyorum bakalım nasıl devamı gelecek bu serinin. Yorumuma bakıp içinizden ne geçiyorsa onu yapın yani merak ettiyseniz okuyun derim.Kesinlikle okuyun diyemiyorum maalesef çünkü sonra bana 'Neden vaktimi çaldın? Okumuyom bi daha yorumlarını' diyebilme ihtimalinizde olabilir.
Gerçekten ilginç bir konusu olan bir kitap. Okurken yer yer 1984'ü düşündürttü bana bir çok açıdan. Başarılı bulduğum sakince ilerleyen bir kurgusu var. İnsana bir çok şeyi sorgulatıyor. Tavsiye ederim.
içindeki şiirlere bayıldım özellikle de bu şiire Öyle Uysalca Gitme O Güzel Geceye - Dylan Thomas Öyle uysalca gitme o güzel geceye. İhtiyarlık yanmalı, coşmalı günün sonunda; Hiddetle, hiddetle köpürmeli ışıgın soluşuna. Bilgeler ömrün sonunda bilseler de karanlığın haklı çıktığını Onlar sözleriyle hiç şimşek çakamadıklarından, Öyle uysalca gitmezler o güzel geceye. Gönlü yüceler ki, son bir kez sallarken ellerini ve ağlarken yana yakıla Ufak hayırları ışıl ışıl raks edebilirdi diye yemyeşil bir koyda, Hiddetle hiddetle köpürür ışıgın soluşuna Vahşiler ki, yakalayıp türküler düzen güneşe havada İş işten geçip anlayınca bu yaktıkları güneşin batışına Öyle uysalca gitmezler o güzel geceye Mezarcılar ki, yanı başındaki ölümün, görünce körleten bir nazarla Akan yıldızlar gibi parlayıp neşe saçabildigini kör gözlerin, Hiddetle hiddetle köpürür ışıgın soluşuna Ve sen babacığım, o kederli tepenin başında, Yalvarırım lanetle, kutsa beni şimdi kızgın gözyaşlarınla. Öyle uysalca gitme o güzel geceye. Hiddetle hiddetle köpürür ışıgın soluşuna
Öyle uysalca gitme o güzel geceye. İhtiyarlık yanmalı, coşmalı günün sonunda; Hiddetlenmeli, ışığın ölümüne, hiddetlenmeli. Bilgeler ömrün sonunda bilseler de karanlığın haklı çıktığını Onlar sözleriyle hiç şimşek çakamadıklarından, Öyle uysalca gitmezler o güzel geceye. dylan thomas Şiir kitaba o kadar uymuş ki, eklenecek başka bir şey bırakmıyor.
Sonunda kitabı bitirebildim. Sonunda dememin sebebi kitap kötü olduğu için değil, zaman bulamadığımdan kaynaklanıyor. Normalde bir kitabı bu kadar süre bekletmekten hiç hoşlanmam ama okul yüzünden elime bir türlü alamıyordum. Bir yandan ne olacak diye merak ediyorum bir yandan da sınava çalışmam gerekiyor... zorlu zamandı bunlar. Kitabı sürekli bırakmak zorunda kalmama rağmen en son ne olmuştu diye düşünmedim hiç çünkü hemen konuya bağlıyor ve nerede olduğunuzu anlıyorsunuz. Başta anlatımı biraz hoşuma gitmemişti ama sonra hoşlanmaya başladım ve iyi ki anlatım bu şekildeymiş dedim :D İkinci kitap için sabırsızlanıyorum. Son olarak da bu kitabı okumamı sağladığı için Tuğçe Ablaya çok teşekkür ediyorum, iyi ki böyle bir etkinlik düzenledi de bu kitabı okudum :)
Güzel bir distopya örneği olmuş, devamını bekliyorum kesinlikle











