Eser· Kitap

Kuşlar da Gitti

8.2/10(65)

Kuşlar da Gitti, İstanbul’un çürüyen, kirlenen yüzünün ve insanlığın da şehirle birlikte yok oluşunun romanıdır. Kuşların bir zamanlar mekân tuttuğu İstanbul’da çocuklar onları yakalayarak cami, kilise ve sinagogların kapılarında “azat buzat beni cennet kapısında gözet” diyerek satarlar. Ancak çocuklar satamadıkları kuşları yemek zorunda kalırlar. “Sağlam bir kitap, yoğun bir insan sevgisi ve şiir, tam bir başyapıt.” La Croix, (Fransa) “Saklanacak, tekrar tekrar okunacak, üstünde günlerce düşünülecek, bütün zamanların, bütün ülkelerin en güzel edebiyat yapıtlarının yanına konacak bir kitap...” Jeremy Brooks, The Independent, (İngiltere) “Klasiklere özgü yalınlıkta bir öykü.” Church Times, (İngiltere) “Batı Avrupa’da neden böyle romancılarımız kalmadı?” New Statesman, (İngiltere) (Tanıtım bülteninden)

Baskılar1

Bu eserin yayımlanmış baskıları. Bir baskıya tıklayarak yayınevi, ISBN, sayfa sayısı ve basım bilgilerini görebilirsiniz.

Kuşlar da Gitti

Kuşlar da Gitti

Yapı Kredi Yayınları

79 sayfaISBN 97897508072192004-01-01

Düzenleme Geçmişi

Yükleniyor...

Puanlama

8.2/ 10
65 puan
10
13
9
15
8
20
7
11
6
4
5
0
4
1
3
1
2
0
1
0

Yorumlar(25)

B
boncukprenses· Kuşlar da Gitti
7/1026.10.2024

''Azat buzat cennet kapısında beni gözet''.. İnançlar ve kültürler ne çok benzeşiyor aslında..

B
Büşra Fatma Kılıç· Kuşlar da Gitti
9/1021.12.2019

'Cehennem yerinde hiç ateş yoktur, herkes kendi ateşini burdan götürür..' Yaşar kemalin insan ruhunu bu kadar derininden tanıyor olması,her kelimesiyle içimize işlemesi.. Mükemmel. Hem, kuşlar da gitti zaten.

B
Bahar*· Kuşlar da Gitti
8/1008.10.2019
M
myusufkirtil· Kuşlar da Gitti
10/1027.06.2019

Kısacık, 79 sayfaya birçok duyguyu anlatan, duygu yoğun bir kitap. Hüzünle, empatiyle, acıma duygusuyla, keyifle okudum. Tüm bu duyguları hissettiren, büyük resmi hayalinizde canlandırmanızı sağlayan mükemmel bir Yaşar Kemal betimlemesini de ayrıca belirtmek gerekir. Çok güzel bir kitap. Bitirdiğimde boğazımda bir düğüm kaldı. Beğendim. Tavsiye ederim.

B
Berfin Durak· Kuşlar da Gitti
8/1029.03.2019
M
mihrimah· Kuşlar da Gitti
4/1029.03.2019
D
dhicaz· Kuşlar da Gitti
9/1029.10.2018
S
Serginho· Kuşlar da Gitti
8/1023.07.2018

Yaşar Kemal'in arka planda kalmış eserlerinden biri. Sanki tarzının dışında bir roman olmuş. Sait Faik gibi yazmak istemiyorum demiş üstad ve sanırım ziyadesiyle başarmış bu romanda. Karakter analizleri harika. Betimlemeler, Istanbul'un o yıllardaki durumu mükemmel yansıtılmış. Kitap kısa olmasına rağmen (79 sayfa) etkisi uzun sürebilir. Zevkle okunacak türde olmuş. Zaten anlatımı oldukça yalın. Istanbul 'da kuş avlayıp insanlar tarafından özgür bırakılması ile kazanç elde eden temiz yürekli çocukların mükemmel hikayesi.. Yaşar Kemal her zaman için benim için en iyilerdendir.

S
smtrkl_· Kuşlar da Gitti
8/1021.03.2018

79 sayfaya neler sığdırdın Yaşar usta! nur içinde yat. Çocukların gözünden istanbul da yaşayan insanların zamanla nasıl değiştiğini anlatıyor.

A
AyşeBaşak· Kuşlar da Gitti
9/1008.03.2018
Z
Zümrüt-ü Anta· Kuşlar da Gitti
8/1013.06.2017
Q
queenfable· Kuşlar da Gitti
8/1007.10.2016
B
Beetle· Kuşlar da Gitti
9/1026.06.2016
B
Buzullar-Eriyor· Kuşlar da Gitti
8/1012.06.2016
M
maggie· Kuşlar da Gitti
9/1010.06.2016

Etkinliğimde bulunan "Bir günde bitebilecek bir kitap" maddesinde 2. seçenek olarak Kuşlar da Gitti kitabını eklemiştim. Yazara alışabilmem için az sayfalı olan kitaplarından başladım. İlk olarak Tek Kanatlı Bir Kuş kitabını okumuştum fakat ne anlattığını pek anlayamadığım için fazla beğenmemiştim. Yeni bitirmiş olduğum Kuşlar da Gitti kitabını ise çok beğendim. Kitap İstanbul'da yavaştan yok olmaya başlayan kuş satıcılığı ve kuş satan 3 arkadaşın hikayesini anlatmaktadır. Kitap kısa olmasına rağmen dolu doluydu. Kitap bana yok olan gelenek hakkında ve kuş satıcılarının çalışma koşullarının zorlukları hakkında çok güzel bilgiler verdi. Yazarın kalemine de biraz daha alışmaya başladım. http://belleninkutuphanesi.blogspot.com.tr/2016/06/kuslar-da-gitti-yorum.html

D
deryasin· Kuşlar da Gitti
10/1008.02.2016

Yaşar Kemal kaleminin gücünü bir kez daha göstermiş. Kendine has anlatım tarzıyla, betimlemeleriyle hayranlıkla okutturuyor kendini. :) İstanbul'un şehirleşmesiyle birlikte azalan kuş sayından, toplumun yozlaşmasından ve kaybedilen değerlerden söz etmiş. Her şeye rağmen umudunu yanında taşımış hep. Yine de hüzünlü sondan kaçamamış. İncecik kitapla içinizde bir yerlere dokunmuş usta yazar. Hala okumadıysanız okuma listenize ekleyebilirsiniz :)

D
duygudan· Kuşlar da Gitti
9/1030.09.2015
Y
Y· Kuşlar da Gitti
8/1026.08.2015
R
Rabiaberber· Kuşlar da Gitti
6/1017.08.2015
M
Meltem· Kuşlar da Gitti
9/1001.08.2015
S
stendhal sendromu· Kuşlar da Gitti
10/1008.07.2015
T
TAYFUN· Kuşlar da Gitti
8/1024.03.2015
B
BetulKacara· Kuşlar da Gitti
8/1012.03.2015
K
kevser kıdır· Kuşlar da Gitti
9/1027.02.2015
H
Hilâl· Kuşlar da Gitti
9/1018.01.2015

Benzer Kitaplar