Casus
Yanlış devirde doğmuş bir kadınım ben, hiçbir şey düzeltemez bunu. Gelecekte hatırlanacak mıyım, bilmiyorum ama şayet hatırlanırsam mağdur bir kadın olarak değil, cesur adımlar atmış ve ödemesi gereken bedeli korkmadan ödemiş biri olarak görülmek istiyorum. Mata Hari'nin tek suçu özgür bir kadın olmaktı: Sınırlar ve sınırlamalarla dolu bir dünyada kaderine boyun eğmeyen bir kadın... Paulo Coelho, 20. yüzyıl başında casuslukla suçlanarak idama mahkûm edilen Mata Hari ile avukatı arasındaki yazışmalardan yola çıkarak kurguladığı Casus'ta bu olağanüstü kişiliği bir roman kahramanına dönüştürerek hayatın ve aşkın gizemlerini sorguluyor.
Baskılar1
Bu eserin yayımlanmış baskıları. Bir baskıya tıklayarak yayınevi, ISBN, sayfa sayısı ve basım bilgilerini görebilirsiniz.
Düzenleme Geçmişi
Yükleniyor...
Puanlama
Yorumlar(25)
Mata Hari yi merak edenler okumalı . Hoş bir anlatım
Paulo Coelho son okuduğum iki kitabında beni hayal kırıklığına uğrattı. Sanırım artık yazmak için yazıyor. Bence daha iyisini yazabilirdi. Yakında elime başka bir kitabı daha geçecek. Umarım o güzel olur.
Kendi eğlencesi, rahat yaşamı, giydiği kıyafetlerinin modaya uygunluğu gibi ölçütlerle hayat tarzını belirlemiş bir kadının nasıl bir anda savaş suçlusu olarak idam edildiğini anlatan bir kitap. Aslında bu kitapta kadınların zaman ve mekan farkı olmaksızın her dönemde ezildiğine ve suistimal edildiğine şahit oluyoruz. Sonu acı olsa da istediği hayatı yaşamış olması bir nebze teselli olabilir. İşin en acı kısmı kitabın sonlarında savcının sözleri oldu: 'Elimizdeki deliller o kadar yetersizdi ki, bir kediyi bile mahkum etmemize yetmezdi.'
Hayal kırıklığı. Muazzam bir kitap olacakken tam köşesinden dönmüş gibi. Bu kadar çekici bir konu ancak bu kadar kötü kullanılabilirdi. Akıcılık yok, yazılan bir kısım ile diğer kısımı birbirine bağlamakta zorlandım. Simyacı gibi bir kitabı yazmış olan Paulo Coelho'dan çok daha büyük beklentilerim vardı. Çeviriyle de alakalı olabilir belki... Ama çok daha iyi olabilirdi.
Konunun ilginç oluşu aslında okutturuyor. Diğer yandan daha fazla araştırma yapılarak yüzeysellikten geçip derinlik oluşturulabilirdi.
Mata Hari'nin hayatının anlatıldığı biyografimsi kitabı sevdim, akıcı bir anlatımı vardı. Yani dörtte üçü Mata Hari'nin ağzından okuyoruz o bölümler çok akıcıydı son bölümlerde konu biraz ağırlaşıyor, o dönem hakkında bir kaç ön bilgiye sahip olmak gerekiyor. Çok çarpıcı bir giriş ile başlıyor: Mata Hari'nin kurşuna dizilme sahnesi ile... Sonrasında geriye dönüp onun renkli hayatına konuk oluyoruz. Bu kadın sadece özgür ve mutlu olmak isteyen, dünya umurunda olmayan bir dansçı. Casusluk yaptı mı yoksa adamları hep oyaladı mı bunun cevabını alamadım ama inanıyorum ki pisi pisine öldürülmüş bir kadın. Yazarın son sözünde yazdıklarını okuyunca içim bir tuhaf oldu : cesedinin başı kesilerek devletin temsilcilerine verilmiş ve yıllarca bir Anatomi Müzesinde tutulmuş. Daha sonrasında ise baş kaybolmuş ve hala bilinmiyormuş yeri. Güzel kitaptı tavsiye ederim herkese











