Eser· Kitap

Mavi Kanatlarınla Yalnız Benim Olsaydın

7.0/10(4)

Kapsayıcı, dönüştürücü; ama kavgalardan, polemiklerden uzak kalmaya özen gösteren / medyatik şöhreti ya da edebiyat içi çekişmelerde rol oynamayı değil / yalnız kalma pahasına has ve kalıcı edebiyat yapmayı seçen / kolayı değil hep zoru seçen / haykırmadan anlatan / her daim başkalarını anlamaya çalışan bir edebiyat bu... Dışlamayan ve kendini tekrar etmeyen bir yaratıcılık onunkisi. Politik ya da ideolojik kamplaşmalardan uzak duran, kimseyle takışmayan / yüreği geniş-kalemi geniş-vicdanı geniş bir yazarlık... Başlı başına bir edebiyat vahası Selim İleri edebiyatı.Elif ŞafakSelim İleri, Türk edebiyatının artık bir klasiğidir. Geçmiş edebiyatımız artık sadece onun hissettikleri ile yaşıyor. Bugün üslup diye bir olgunun bu düzeyde farkında olan tek yazarımız. Edebiyatının dayandığı ironi, irdelediği kötülük, tüm o parodi, tiyatrosallık başlı başına öğelerdir. Yerli kültürümüzle Batılı kültürün mitolojik öğeleri onun yapıtında ayrı bir sentez içindedir. Melodram başlı başına bir olgudur. Fakat onu yeterince irdelemedik.Hasan Bülent Kahraman

Baskılar1

Bu eserin yayımlanmış baskıları. Bir baskıya tıklayarak yayınevi, ISBN, sayfa sayısı ve basım bilgilerini görebilirsiniz.

Mavi Kanatlarınla Yalnız Benim Olsaydın

Mavi Kanatlarınla Yalnız Benim Olsaydın

230 sayfaISBN 9789759916978

Düzenleme Geçmişi

Yükleniyor...

Puanlama

7.0/ 10
4 puan
10
1
9
0
8
0
7
1
6
1
5
1
4
0
3
0
2
0
1
0

Yorumlar(4)

B
bilalante· Mavi Kanatlarınla Yalnız Benim Olsaydın
10/1005.11.2015
O
ozgeden· Mavi Kanatlarınla Yalnız Benim Olsaydın
6/1023.12.2012
K
kebikeç· Mavi Kanatlarınla Yalnız Benim Olsaydın
7/1024.08.2012
K
Kitap Notları· Mavi Kanatlarınla Yalnız Benim Olsaydın
5/1003.07.2012

İleri'nin kelime zenginliği, yarattığı atmosfer harika. Bu kitap beni gerçekten geliştirdi. Kösnül, uzlet, ilenç gibi kelimeleri öğrendim en başta. Ama kitap çok kişisel bir eser. Çocukluk ve ilk gençliğinden hatırladığı ve anlatmak istediği ne varsa onları anlatmış. Çok uzun cümleler ve bitmek bilmez betimlemeler arasında debelenip durdum. Ara vererek okumak lazım mı...ben de 230 sayfalık bir kitabı yaklaşık bir ayda okudum. Bölümlerin birbiriyle bağının zayıf olması da beni zorladı. O kadar kişisel bir eser ki ben kitapla bir bağ kuramadım.

Benzer Kitaplar