Notre Dame'ın Kamburu
1. BölümDans Eden KızÇok üşüyorum, açlıktan da bayılacağım, diyerek kendi kendine söyleniyordu Pierre Gringoire. Üstelik bir şeyler alacak beş param bile yok cebimde. Hiç kimse ne şiirlerimi ne de yazdığım oyunları istiyor, gerçi beni de kimsenin istediği yok ya!1482 yılının Noelinden on iki gün sonra, Paris soğuk günlerinden birini yaşıyordu. Burada oturanların hemen hepsi şair Pierre Gringeoire kadar üşüyor, onun gibi meteliğe kurşun atıyor ve açlıktan bir deri bir kemik kalmış ortalıkta dolaşıyordu...
Baskılar20
Bu eserin yayımlanmış baskıları. Bir baskıya tıklayarak yayınevi, ISBN, sayfa sayısı ve basım bilgilerini görebilirsiniz.

Notre Dame'ın Kamburu
İş Bankası Kültür Yayınları-Hasan Ali Yücel Klasikler Dizisi

Notre Dame'ın Kamburu
İş Bankası Kültür Yayınları Hasan Ali Yücel Klasikleri
Düzenleme Geçmişi
Yükleniyor...
Puanlama
Yorumlar(25)
Kitabin başları acikcasi hatta yarisina kadar nerdeyse ciddi şekilde sıktı hatta bırakayim mi diye düşünmedim degil. Ama kitabin yarisindan sonra mukemmel sekilde gelisen olaylar , heyecan beni kitaba bagladi. Aşk, 3 erkek ve 1 kadin.. 3 degisik karakter , 3 ayri dunya.. Bir cingene kizinin yureklerine dokunduğu 3 farkli kisilik.Donemin Fransasi, kralligiyla , kilisesi ile , sosyal unsurlari ile de yansitilmis. Yazar yine betiemeleriyle Paris in cadde cadde , sokak sokak portesini cizmis . Okuyucuya sadece gozunde canlandirmak kalmis geriye. Dediğim gibi baslarda bu yönünün bir hayli fazla olmasi insani biraz kitabın heyecanina kapilmaktan alikoymus. Neticede belirli bir olaya dayanınca hele ki aşkla harmanlaninca kitap baska bir hüviyete bürünmüş. Ben kamburun , canavar görünümüne ragmen aski ugruna gösterdiği cabayi takdirle ve huzunle okudum. Yine dini , inanci bir kenara birakip aski ugruna canavarlasan piskopusu hayretle okudum. Ve sevilen yuzbasinun gösterdiği umursamazliga sinir oldum. Velhasim kelam , 3 ayri karakterde her turlu duyguyu tattim. Okuyunca zaten net sekilde fotografi göreceksiniz.. Sonu harika bitti. Bu son icin , hele ki kitabin yarısından sonraki seyri icin dahi klasik olmasi kacinilmaz bu kitabi okumakta mutlak surette fayda var.
Çok fazla gereksiz bölüm vardı kitapta. Fakat anlatım çok iyiydi. Karakter analizleri ve toplum eleştirisi yerindeydi.




























