Nar Ağacı
Nazan Bekiroğlu'ndan Trabzon-Tebriz-Tiflis-Batum-İstanbul hattında geçen muhteşem bir roman. Balkan Savaşı döneminde başlayıp I. Dünya Savaşı'na uzanan bir öykü... Trabzon'dan ve Tebriz'den doğup birbirlerine doğru yol alan iki hayat; önce deli akan sonra durgunlaşan iki ırmak... Aslında çok ırmak... Tebriz'in en büyük, en asil halı tüccarının deli fişek oğlu Settarhan ve Trabzonlu inci tanesi Zehra... Ateşin bakışlı ateşin duruşlu; ırmağını kendi bildiğince alev ateş akıtmayı seçen bir genç kız Azam. Adı ne aşk ne de dostluk olan bir duyguyla Settarhan'ın ırmağına dolanan Batumlu kitapçı Sophia. Acıyla yoğrulan, yoğruldukça durulaşan, kendi varlıklarını sevdiklerinin varlığında eriten Büyükhanım ve Hacıbey... Ve hep kendi içine doğru akan, kendi ırmağını gencecik yaşta milleti için kurutan, Trabzon'un "kırık kafiyesi" İsmail, ah İsmail... İki büyük savaşın savurup yeniden şekillendirdiği hayatlar, muhaceret, mücadele, kader, farklı inançların aktığı ortak zemin, üç ülke ve üç sevda Nazan Bekiroğlu'nun mürekkebi aşk olan kaleminde buluştu. "Nar Ağacı" hayal kadar zengin, roman kadar güzel, tarih kadar gerçek bir hikâye… İncelikle işlenmiş karakterleri, son derece zengin detayları ve dönemi anlatmadaki maharetiyle okuyanı çarpacak ve yıllarca unutulmayacak bir kitap...
Baskılar2
Bu eserin yayımlanmış baskıları. Bir baskıya tıklayarak yayınevi, ISBN, sayfa sayısı ve basım bilgilerini görebilirsiniz.
Düzenleme Geçmişi
Yükleniyor...
Puanlama
Yorumlar(25)
tek kelimeyle şahane
Daha önce Yusuf ile Züleyha'sını okuduğum Nazan Bekiroğlu 'nun ikinci eseri olacak. Başlarda ağır ilerleyen ama sonrasinda su misali akan bir kitap. 🌿 Içerisinde aşkı, acıyı, vuslati, silayi, ozlemi,ayrılığı, savasi ve daha bircok unsuru barindiran hacimce dolu bir eser ortaya koymuş Bekiroğlu. Daha çok kahramanlarin ön plana çıkarıldığı degil de surecin on plana çıktığı bir eser. 🧐 Ailesinin kökenini bulmak adina araştırmaya giren anlaticinin solugu Tebriz'de,Batum'da,Tiflis'te, Trabzon'da bulmasıyla suregelen olaylar silsilesi.🌎 🏃♂️ Yer yer betimlemelerin cok fazla one çıktığı, okuyucuyu sikmaya başladığı anlar olsa da genel anlamda oldukca akici bir kitap. Surekli bir yerlerden bir yerlere sürüklenmek de ayri bir keyif oldu. 👌 Kimisi icin kitapta aşk ve aci, ayrilik kisimlari daha on plana cikarilabilir daha ilgi çekebilir ama benim özelimde ozellikle Balkan Savasi, Rus devrimi, 1.Dunya Savaşına giden yol, Osmanli donemi goc hareketleri, Iskan politiklari gibi tarihsel unsurlar tarihe ilgisi olan biri olarak oldukca dikkatimi cekti. Ozellikle Balkan savaşına gidip de hastaliktan donemeyen Ismail'in cizdigi Balkan Savasi Osmanlı Ordusu görünümü beni derinden etkiledi. Bunlar savasin aci ve ayni zamanda gercek yüzü. 😕 Bunlara bakarak da donemin panaromasi hakkinda fikir sahibi olunabilir elbette. Setterhan'in yani anlaticinin Azam ile olan aski,uğradığı kimine gore ihanet kimine gore normal bir durum ; Zehra ile kaderin onu bulusturmasi ve yeni bir aska yelken acmalari.. Kitabin genel itibariyle gezi yazisi tadında bolumler de mevcut. Dolu dolu bir kitap velhasil kelâm. Keyifli okumalar. 🌿🍃📖
Kitaba ilk başladığımda durgun gibi gelmişti ancak okudukça karakterlere bağlanıyor, kitap hiç bitmesin istiyorsunuz.
çok güzel azerbaycan bakü iran tiflis gibi pek çok yere gidip oraları gezmiş gibi oluyorsunuz kendi tabiriyle seyahatname gibi doğuyu biraz daha tanıyorsunuz
Ah bu nasil bir yolculuktur.....Nazan Bekiroglu" nun kalemi o kadar guclu ki, Trabzon-Tebriz-Tiflis-Batum-Baku-Istanbul hattinda beraber yasaniyor Balkan Savasi, evlerinden kacanlarla, yurtlarindan surulenlerle beraber yurunuyor o dag bayir, ask her dilde derinden yasaniyor ve Karadeniz"in o kokusu, o hircinligi oldugu gibi hissediliyor. Ben cok sey ogrendim okurken, mesela o muthis Tiflis, Acem halilarinin nasil dokundugunu ya da semaverde bir cayin nasil demlendigini....Ve gene ulkemde yasanan onemli bir tarih parcasini.... Bir roman soyle bitiyorsa, gerisini siz dusunun: "Hangi hikaye basladigi yerde bitmemis ki?"
Güzel bir hikaye ve oldukça akıcı hem de yer yer bilgilendirici bir kitaptı. Hüngür hüngür ağlattığı da olmuştu.
harika kesinlikle okunması gereken bir kitap












