İsim Şehir Hayvan
Arka Kapak Bir İgnliiz üvinersitesinde ypalın arşaıtramya gröe, klemileirn hrflareinin hnagi srıdaa yzaldıklarıı ömneli dğeliimş asılnda... Öenmli oaln, briinci ve sonncuu herflarin yrenide olamsımyış... Çnküü, kleimleri hraf hraf dğeil, btüün oalark oykuormuşsz... Ardakai hraflrein sırsaı kıraşık da osla düüzgn ouknuyormuş. Trüban bduur. Tartıışlan mselee ne oulrsa olusn, bşınaa ve sounna "trüban" koyğduunda, aarda ypılaan yaınlşları görmeszin... Yaınlşları düüzgn gbii oukmyaa, düüzgn gbii anlmaaya bşlarsaın. Sbaah klkaarsın trüban konşuuursn, aşkam yaatrsın trüban konşuuursn. Kaafn alalk blulak oulr ama... Akılnda bi tek trüban klaır!
Baskılar3
Bu eserin yayımlanmış baskıları. Bir baskıya tıklayarak yayınevi, ISBN, sayfa sayısı ve basım bilgilerini görebilirsiniz.
Düzenleme Geçmişi
Yükleniyor...
Puanlama
Yorumlar(25)
"Bardaktaki su gibi dupduru...Mangal yurekli...Yazarken kafadan atmaz...Arastirir, didik didik sorgular..." demis Ugur Dundar / "O hep, <siradaki gazetecidir...>, ama hic hizaya gelmez." demis Ertugrul Ozkok..Nedim Sener"in yorumu:"Afrikali gibi calisip, Izmirli gibi yasayan, adam gibi adam" olmus...ve daha bir cok, Yilmaz Ozdil ile ilgili harika yorumlar var kitabin girisinde....Kacirdigim bir cok makalesini okudugum bu kitap, 2011 de basilmis, yani o yillar civarinda yazilmis makaleleri bunlar...cogunu okurken, Ozdil"in uyaripda, ongordugu pek cok seyin simdi gerceklestigini okudum...Mizahi oyle yerinde kullanip, oyle guzel dokunduruyor ki....Umit Zileli"nin dedigi gibi: "Yilmaz Ozdil bir sovalyedir".
Yılmaz Özdil'in kitabını şimdi okuyunca farkediliyor ki üstad o dönemin siyasi olaylarını analiz ederken ileri görüşlülüğü sayesinde bugünümüzü de cok net bir şekilde görmüş. Mutlaka okunmalı ve okutulmalı
Kitapta sadece köşe yazılarının olması dışında güzeldi.
Yılmaz Özdil'in müthiş kıvrak zekası ve satır aralarına serpiştirilmiş çok ince anekdotlarla süslü makalelerinden oluşan kitap takipçileri için müthiş bir koleksiyon değerinde ve bu günleri anlamamız için geleceğe bırakılan miras olacaktır!
Yılmaz Özdil'in köşe yazılarını son bir iki yıldır takip ediyorum. Eski köşe yazılarının da kitap şeklinde düzenlenmesi ile bir nevi arşive sahip olmuş oldum. Özdil'in, kimi zaman iğneleyici, kimi zaman eğlendirici bir dille yazdığı, iktidarı kimi zaman ironiyle, kimi zaman topla tüfekle eleştirdiği, dönemin siyasal gündeminden, sanatçılarına, siyasetçilerine, idari personeline ve toplumumuza kadar rahatça iğneyi batırdığı, aralarda "Bu taş bana da geldi" diye hissederek okumaya devam ettiğim, bir birinden akıcı yazılarının derlendiği güzel bir çalışma olmuş. Sıra ikinci ciltte...
ülkenin geçmiş döneminden bir özet niteliğinde..












