Pal Sokağı Çocukları
Pal Sokağı Çocukları dünya çocuk edebiyatının başyapıtlarından biri. Macar yazarı Ferenc Molnarın çocuklar yazdığı bu kitap, yıllardır dünya çocuklarının ellerinden düşmüyor. Büyük bir kentte yaşayan iki çocuk topluluğunun çatışması işleniyor bu kitapta. Bir yanda, Pal Sokağında yaşayan yoksul ailelerin çocukları var, öte yanda da, Kızıl Gömlekliler diye anılan, daha seçkin ailelerin çocukları. Pal Sokağı Çocukları, odun deposu olarak kullanılan bir arsayı kendilerine yurt edinmişlerdir. Kızıl Gömlekliler, bu arsayı ele geçirmeye karar verirler. İşte her şey ondan sonra başlar. Bir yanda ele geçirilmesi planlanan bir arsa, öte yanda düşman saldırısına karşı savunulacak bir yurt vardır. Bütün hazırlıklar, iki büyük ordunun savaş hazırlıkları gibidir. Akıl dolu, sevgi dolu bir roman. Yediden yetmişe her yaşta insanın elinden bırakamayacağı bir kitap. Pal Sokağı Çocukları, kardeşliğin, dostluğun, dayanışmanın, dürüstlüğün, mertliğin, yurtseverliğin simgesi sayılabilir. ************ Saat tam bire çeyrek kala, fizik laboratuvarındaki uzun ve verimsiz deneylerden sonra Brunsen lambasının ışın demetinde ansızın yemyeşil, pırıl pırıl bir ışının belirdiği, yani kullanılan karışımın alevi yeşile boyama özellğine sahip olduğunun sonunda kanıtlanabildiği o unutulmaz anda, bitişik yapının avlusunda yankılanan laterna sesi, laboratuvarın kendisine özgü ağırbaşlı havasını dağıtıverdi birden. (Kitabın İçinden)
Baskılar9
Bu eserin yayımlanmış baskıları. Bir baskıya tıklayarak yayınevi, ISBN, sayfa sayısı ve basım bilgilerini görebilirsiniz.
Düzenleme Geçmişi
Yükleniyor...
Puanlama
Yorumlar(25)
Pal Sokağı çocuklarından dünyaya birlik,beraberlik mesaji. ✌ Kesinlikle bir çocuk kitabi olarak görülmemesi gereken bir eser. Özellikle çocukların kendi alanlarini korumak ugruna verdiği savaş kitabin konusunu oluşturuyor. Bu konu üzerinden verilen dostlugun önemi, dürüstlük, doğruluk, cesaret ,kardeslik gibi kavramlar okuyucuya en guzel sekilde asilandiliyor. 👉👌 Ortada bir savas olsa dahi cocuklarin birbirilerine duydugu saygi, bu savasin etik belirli kurallar cercevesinde sekillenmesi, yine son derece anlamli sekilde kaybetmenin de duruşlarından bir taviz verdirmemesi zihnimize guzel sekilde kazinacaktır kesinlikle. 👀 Okulda kurulan macun kulubu de oldukca ilgimi çekti, macunlarin toplanmasi, bozulmamasi icin uyeler tarafından cignenmesi enteresan hadiseler. Ve bu dernegin son derece resmi sekilde islemesi, cocuklarin her turlu dernek kuralina buyuk bir bağlılıkla riayet etmesi aklimdan çıkmayacaktır. Savaşa kadar olan süreç ve savaş sonrası süreç, minik yureklerden insanlığa dair bir sürü mesajla dolu bu son derece icten eserin klasik olmamasi son derece normal. 📖🌍 Fazla detaylarla bogmamak ve sizi okumaktan alikoymamak adina bazi seyleri yazmaktan imtina ediniyorum ama Nemecek karakteri beni etkiledi. Ve tabiki Pal sokagi çocuklarınin lideri, generali Boka yine Kizil Gomleklilerin lideri Feri Ats da oldukca anlam yuklu karakterler. O kadar mücadeleye rağmen bu liderlerin birbirlerine karsi duruslari aslinda bircok seyi anlatıyor. Nemecek'in , terzinin çocuğuna karsi bu liderlerin son asamadaki duruslari sizleri oldukça huzunlendirecektir. 😕 Velhasil kelam, komple bir kitap. Oyle vay efenim cocuk kitabi denilip atılacak degil, buyuk mesajlar alinacak bir klasik eser. Iyi okumalar. 👏
Günümüzde bakınca bir çocuk kitabının bu kadar yoğun militarizm diliyle yazılmış olması şaşırtabilir ama 1. Dünya Savaşı’nın ayak sesleri yaklaşırken yazıldığı göz önünde bulundurulunca bu dil de kitabın finali de büyük anlam kazanıyor. Zaten sadece çocuk kitabı olarak etiketlemek de haksızlık olur zira her yaşa hitap eden kitaplardan olduğu için alt anlamları keşfetmek üzere farklı yaşlarda tekrar okunmalık eserlerden. Yazar, başta vicdan ve dostluk olmak üzere birçok insani erdemi ve açgözlülük, ihanet, önyargı gibi olumsuzlukları aynı yalınlıkla işlemiş. Pal Sokağı Çocukları’nın onur anlayışına saygı duymamak elde değil. Gerçekten büyükdükçe dünyanın ne kadar kirlendiğini gösteren bir eser.
Çocukluğumuzu, masumluğumuzu, oyunlarımızı anlatan ama aslında fedakarlığı onuru, arkadaşlığı, hainliği,hırslarımızı, ikiyüzlülüğü ve herkesin hata yapabileceğini de gösteren kendi küçük anlattıkları büyük çocuk kitabı olan ama aslında büyüklerin okuyup ders çıkarması gereken bu yaşta tekrar okuduğuma memnun olduğum güzel eser
Çocukken okumuştum ancak tam olarak hatırlayamadığım için yeniden okuma ihtiyacı hissettim. efsane bir kitaptı. okurken gözyaşlarımı tutamadım. Çocukların dünyasına girdiğinde onların saflığına cesaretine hayran kaldım, örnek alınası bir hikaye. okunmalı mutlaka



















