Germinal
Doğal (Natüralist) Edebiyatın en usta yazarı olan Emile Zola 1840-1902 yılları arasında yaşadı. İnsan iradesinin önemsizliğini, yaşamı asıl belirleyenin doğa ve toplumsal çevre olduğunu savunan Zola, tüm yapıtlarında bu görüşünü kanıtlamaya çalıştı. Kitle hareketlerini ve kitlenin ruhsal durumlarını, ele aldığı çeşit çeşit tiplerle aktaran Zola, 1885te yazdığı Germinalde yeraltından kömür çıkaran işçilerin zorlu yaşamını olağanüstü bir başarıyla anlatıyor ************ Germinal: Ter, kan, açlık ve gözyaşıyla yoğrulmuş insanların evrensel çilesini destansı boyutlara ulaştıran bir edebiyat doruğu... Germinal: İnsanı öfkelendirecek kadar güzel bir kavga romanı... Germinal: Okumuş olmakla kıvanç duyulacak bir başyapıt... ******
Baskılar10
Bu eserin yayımlanmış baskıları. Bir baskıya tıklayarak yayınevi, ISBN, sayfa sayısı ve basım bilgilerini görebilirsiniz.
Düzenleme Geçmişi
Yükleniyor...
Puanlama
Yorumlar(25)
Kitap, özellikle belli bi kısımdan sonra bırakamadığımız bir oturuşta bir sezon bitirdiğimiz diziler gibi hissettirmeye başladı.
19. yüzyıl sonu Fransası... Maden işçilerinin ilkel mekanizmalarla indikleri kömür madenlerinden kazma kürekle kömür çıkarttıkları, 25-30 meteliğe en ağır işleri yaptıkları, artık çok gerilerde kalmış bir dönem. Korkunç bir sefalet, yoksulluk, özel yaşamın söz konusu olmadığı, insan yaşamlarının kazanç uğruna hiçe sayıldığı zamanlar... Ve Zola'nin son derece canlı roman karakterleri. İyi roman, iyi edebiyat...
Madencilerin yaşadığı zorlukları anlatan güzel bir kitap.Ancak hikayede çok fazla karakter var.Bazen kimin kim olduğu anlaşılmıyor.Yine de okunabilir.
Her İşçi okumalı.
1800'lü yıllarda yazılmış bu başyapıtı 2016 senesinde büyük bir zevkle okudum. Yüzyıllar geçse de emeği sömürülen insanlar, dünyanın adaletsizliği, açlık, adaletli bir dünyaya beslenen umutlar bitmiyor. Zola bunu öyle güzel ve başarılı bir şekilde anlatmış ki romanı okumadım, resmen yaşadım. Elimden bırakamadım, son 30 sayfada ise koltuğa bile oturamadım heyecandan..Can Yayınlarının çevirdiği kitabı tavsiye ediyorum..



















