Psiko Analist
FREUD VE JUNG BİR ARAYA GELSE DAHA İYİSİNİ YAZAMAZDI 53. doğum günün kutlu olsun, doktor. Ölümünün ilk gününe hoş geldin. New York’lu bir psikanalist olan Dr. Frederick Starks tehdit dolu, gizemli bir mektup alır. Kendini, Rumpelstiltskin adlı bir adamın tasarladığı korkunç bir oyunun ortasında bulur. Kurallar bellidir: İki hafta içinde Starks onun kim olduğunu tahmin edebilirse özgürlüğünü geri kazanacaktır. Başarısız olursa Rumpelstiltskin, Dr. Starks’ın sevdiği 52 yakınını tek tek öldürecektir – ancak ona bir seçenek daha sunar: Kendini öldür. Zamana karşı bu zorlu yarışta Starks’ın kaderi, intikamını dolambaçlı yollardan almak isteyen bir psikopatın ellerindedir. Bu deli adamı durdurmanın bir yolunu bulmak zorundadır... Yoksa deliren kendisi olacaktır. “HEM BİR GERİLİM ROMANI, HEM BİR VAROLUŞSAL TEZ, HEM DE FREUDYEN BİR CEHENNEM SEYİR RAPORU... Kusursuz bir zamanlama ile gerilimi asla elden bırakmıyor. Katzenbach öyle kıvrak bir anlatıma sahip ki kitabın atmosferi içinize işleyecek.” Washington Post “Müthiş bir iç hesaplaşma. Çalınan kimlik, intikam ve benliğin keşfi üzerine yazılmış sonuna kadar özgün bir hikaye.” USA Today “Sizi esir alacak... Defalarca okumak isteyeceksiniz.” Rocky Mountain News
Baskılar4
Bu eserin yayımlanmış baskıları. Bir baskıya tıklayarak yayınevi, ISBN, sayfa sayısı ve basım bilgilerini görebilirsiniz.
Düzenleme Geçmişi
Yükleniyor...
Puanlama
Yorumlar(25)
Kesinlikle efsaneydi. Kitabin ilk yarisi boyunca doktorun ezik hatta sumsuk tavirlarina cok sinirlendim. Ama ikinci yarisi ve ozellikle de finali muhtesem olmus. Nasil guzel nasil doyurucu bir intikam plani yapmis inanilir gibi degil.
Tavsiye üzerine okuduğum aynı yazarın ikinci kitabı. Psikolojik polisiye gerilim tarzında filmi olması gerekir diyebileceğim bir kitap. Bir kaç yıl önce kanserden eşi ölen kendi halinde muayenehanesi olan psikoloji uzmanı 53. Doğum gününde isimsiz bir mektup alır. Ama bu mektup kendisini öldürmekten başka yolun yok diyen bir mektup olunca, işler, olay örgüsü öyle aksiyonlu bir şekilde ilerler ki 492 sayfası okurken akıp geçiyor adeta. Kim neden, nasıl diye diye kitap bitiyor, ama bu defa finale yakışır bir sonla bitiyor. Yazarın daha önce Şizofren adlı kitabını da okumuştum ve finali pek de etkileyici değildi. Bu defa on numara beş yıldız diyebilirim. Şapkalar değişiyor, roller değişiyor, avcı ile av yer değiştiriyor daha ne diyeyim. Çok güzel bir psikolojik gerilim kitabıydı.
ilk başlarda sıkıcı geçse de merak uyandıran gizemiyle kendisini okutturuyor. ekim-2016
"En iyi oynadığınız oyun,oynadığınızı fark etmediğiniz oyundur." sürükleyici, örneklerinden farklı.
Ben bu kitabı beğenemedim. Yazar betimlemeleri fazla abartmış sanki sayfa hacmini artırmak için çok tekrara düşmüş. Gerçekten çok sıkıldığım bölümler oldu. Küçük bir merak uğruna bitirdim. Ama en son bölüm yine idare eder boyutta canlı tuttu ilgimi. Ayrıca psikoloji hakkında verilen bilgilerde yanlışlık var. Bu bir kitap için oldukça tehlikeli bir durum. Okuyacaklara tavsiyem başka kitap yoksa ellerinde zaman geçirmek için okusunlar...
Öyle çok sıkıldım ki okurken, sürekli ara verip başka bir kitap okudum... İlk yarısı son derece sıkıcı ve gereksiz uzundu. Ama sonlara doğru son derece heyecanlanan ve güzel bir finale sahip bir kitap.
Oldukça sürükleyici ve her türden okuyucunun dikkatini çekecek türden bir eser.Tavsiye eden arkadaşa minnettarım.
Kitap sanki bir serinin İki ayrı kitabını okuyormuş gibiydi.. Kitabın İlk yarısında av olan türlü engel ve çaresizlikle mücadele eden bir doktor ikinci yarıda avcı durumuna nasıl geçer ? çok sürükleyici bir film izler gibiydim.. çok beğendim
Yazarın daha önce " profesör " kitabını okumuştum. O kitabını da beğenmeme rağmen psiko analist daha keyifli bir okuma sundu. Kitap çoğu okura isminden dolayı sıkıcılık vaat etse de içeriği vasatın üstünde bir zenginlik, akıcılık ve keyif sunuyor. Hikayenin ele alınışı, betimlemeler, bölümler arasındaki bağlantılar tutarlı. Roman kahramanımız Dr. Rick ile beraber adım adım hem olayların analizini hem karakter analizlerini hem de geçmişe dair yolculuğunu beraber yapıyoruz. Sorgulamalar, cevaplar, olayların sırası ve kurgusu son derece iyi. Bir kitapta en çok sevdiğim anlatım tarzı olan birinci şahıs ağzından anlatımı da benim için heyecanın bölümler arasında bile kesilmeden sürmesini sağladı. Polisiye ve gizem sevenler için tavsiye edebileceğim kitabı Türk okurlarına iyi bir çeviriyle sundukları için çevirmen İpek İbik ve yayın evi Koridor'a da ayrıca teşekkür ediyorum.













