Öteki
Fyodor Mihayloviç Dostoyevski (1821-1881): İlk romanı İnsancıklar 1846’da yayımlandı. Ünlü eleştirmen V. Belinski bu eser üzerine Dostoyevski’den geleceğin büyük yazarı olarak söz etti. Ancak daha sonra yayımlanan eserleri o dönemde fazla ilgi görmedi. Yazar 1849’da I.Nikola’nın baskıcı rejimine muhalif Petraşevski grubunun üyesi olduğu gerekçesiyle tutuklandı. Kurşuna dizilmek üzereyken cezası sürgün ve zorunlu askerliğe çevrildi. Cezasını tamamlayıp Sibirya’dan döndükten sonra Petersburg’da Vremya dergisini çıkarmaya başladı. Dostoyevski, 1846 yılında yayımlanan Öteki adlı eserinde kişilik bölünmesini, parçalanmış bilincin kurduğu ürkütücü ve tehlikeli dünyayı konu edinmiştir. Tansu Akgün (1977): İstanbul Üniversitesi Rus Dili ve Edebiyatı Bölümü’nü bitirdi. Rusça ve İngilizceden çeviriler yapan Tansu Akgün, Maksim Gorki ve Anton Çehov’dan tiyatro oyunları, F.M Dostoyevski’den romanlar ve Jakob Abbott’dan biyografiler çevirdi.
Baskılar14
Bu eserin yayımlanmış baskıları. Bir baskıya tıklayarak yayınevi, ISBN, sayfa sayısı ve basım bilgilerini görebilirsiniz.
Düzenleme Geçmişi
Yükleniyor...
Puanlama
Yorumlar(25)
Dostoyevski'nin ilk romanlarindan. Henuz ününe kavuşamadığı zamanlarindan...Cağının ötesinde bit kitap. Psikolojiyi derinlemwskne ele almış yazar. Devlet memuru Golyadkin'in psikolojik olarak hastalanmasi , kisilik bölünmesi yaşaması ( hayali karakter yaratmasi ) kitabi o kadar degisik ve etkileyici hale getirmiş ki okuyanlarda oluşan ilk kani , Chuck Palahniuk'un efsane kitabi ve filme uyarlanan Dövüş Kulübü acaba bu kitaptan mi esinlenilmiş diye soruyor insan. Golyadkin'in ruhsal çöküntüsü, icine düştüğü sıkıntı okuyucuya eminim ki tesir ediyordur tipki bende olduğu gibi.
Sonunu anlayamadım kitap ile ilgili yorumlara bakınca jeton düştü. Meğerse fight club ın temelleri bu kitapla atılmış.
Dostoyevski'nin kendisi bile hikayeyi başarısız olarak nitelendirmiş.Benim içinse kitapları içinde ilk 3'e girer.Ana karakter Golyadkin'in tıpa tıp aynısı ikinci bir Golyadkin'in farklı karakter ve kişiliği yansıtması oldukça etkileyiciydi,ürperticiydi.Kafka'nın tohumları atılmış sanki...
Mesleğimden dolayı karakterin içinde bulunduğu psikolojik hastalığı kitabın yarısına gelmeden buldum sayılır. O nedenle kitabın yarısından sonra hiç heyecanlanmadım. O nedenle 7 puan veriyorum benim için sürükleyicilik pek yoktu diyebilirim. Onun dışında paranoid şizofreninin belirtilerini görebileceğiniz güzel bir kitap diyebilirim. Bu alanla ilgileniyorsanız okuyabilirsiniz.























