İnci
İnci, zenginliğin ve paranın getirdiği kötülük ve felaketler üzerine yazılmış bir öykü...Meksikalı inci avcısı Kino dünyanın en büyük incisini bulduğunda, yoksulluk içinde geçen hayatının artık değişeceğine inanır. Sonunda karısı Juana ile kilisede nikah töreni yapabilecek, oğulları Coyotitoyu okula yollayabilecektir. Bu hayalleri kuran Kino, incinin komşularında uyandırdığı kıskançlığı göremez...John Steinbeck, akıcı bir dille kaleme aldığı İncide, uygar toplumun değerleriyle az gelişmiş toplumun değerlerini karşılaştırırken, her ikisini de eleştirmekten geri durmuyor... ****** İnci, Steinbeckin tüm dünyada en çok okunmuş ve sayısız kez yeni baskıları yapılmış en ünlü romanlarından biridir. Büyük ve çok değerli bir incinin çevresinde gelişen olaylar zinciri soluk kesici bir anlatımla destansı boyutlara uluşır. Açgözlülüğün, doymak bilmez kâr hırsının insanı nerelere dek sürükleyebileceği belki de hiçbir romanda böylesine yalın, böylesine sarsıcı bir gerçekçilikle vurgulanmamıştır. En azından Fareler ve İnsanlar, Bitmeyen Kavga ve Gazap Üzümleri kadar seveceğiniz ve beğeniyle okuyacağınız çarpıcı bir roman... ******
Baskılar7
Bu eserin yayımlanmış baskıları. Bir baskıya tıklayarak yayınevi, ISBN, sayfa sayısı ve basım bilgilerini görebilirsiniz.
Düzenleme Geçmişi
Yükleniyor...
Puanlama
Yorumlar(25)
Bir saat içinde okunan bir kitap. Kısacık olduğu için konusundan bahsetmek neredeyse kitabı anlatmak olur. Sonu keşke daha farklı olsaydı. Nihayetinde inci Kino'nundu onunla istediğini yapmak hakkıydı. En sevdiğim bölüm: *Kino dünyanın en büyük incisini bulmuştu. İncinin özü insanın özüne karışınca ortaya tuhaf, kapkara bir tortu çıkıvermişti. Kino'nun incisi birdenbire herkesin düşü, hesabı, planı, yol haritası, geleceği, arzusu, ihtiyacı, ihtirası ve açlığı oluvermişti. Aradaki tek engel Kino'ydu. Kitabı okurken aklımdan pek çok düşünce geçti. Mesela insanoğlu ne kadar kötü gibi... Bence doğru olanı yapmak kolay, yanlış olanı yapmak çok zor ama nedense çoğu insan tersini düşünüyor.
Gazap Üzümleri ile Fareler ve İnsanlar adlı iki büyük eseri kaleme alan John Steinbeck'ten bir başka önemli yapıt. İnci... Bir inci avcısı olan Kino, bir akrep sokması sonucu zehirlenen bebeğini parasızlıktan dolayı doktora gösteremez. Yoksulluğun tam canına tak ettiği bir anda, eşi benzeri olmayan büyük bir inci bulur. Kino'ya şansının döndüğünü düşündüren bu inci, hiç beklemedikleri şekilde aileye yıkım getirir. Eserde öylesine yalın, öylesine duru bir anlatım var ki; okuyucu ümit, masumiyet, hayal, kaybetme korkusu, hırs gibi farklı duyguların sarmalı içinde hikâyedeki gezintisini soluk almamacasına bir çırpıda tamamlayıveriyor. Kitabı bitirinceye kadar elinden bırakamıyorsunuz. Ölçüsüz ve kontrolsüz hırs ile sahiplenme duygusunun maksadına tamamen ters bir sonucu beraberinde nasıl getirebileceğinin muhteşem hikayesi. Güzel bir eser, keyifli bir okuma, ibretli bir son. Tavsiye ederim....
Meb ilk temel 100 eser arasında olduğu için okudum. Çocukken okuma yüzdem daha fazla olduğu halde, yelpazem geniş değildi. Daha çok hayal ürünü, kurgusu fazla, fantastik kitapları tercih ederdim. Bu yüzden es geçtiğim kitapları şimdi okumaya çalışıyorum. Kitabı, bazı tekrar eden yerler dışında sevdim. Ama gerek cinayet, boğaz kesme şeklinde vahşi terimler kullanıldığından çocuklara uygun bulmadım. Korkuyu hissettirmesi, ders vermesi, 'bir sonraki sayfada ne olacak, sonu nasıl bitecek' diye düşündürmesi açısından çokça içine aldı kitap, sürükleyici bir hikayeydi. Sonu daha farklı bitebilirdi ama yine de ders vermesi açısından kabul edilebilir bir son benim için. Ama söylediğim gibi meb temel eser olma açısından uygun mu hala sorguluyorum.
Hayatini bulduğu inci ile değiştireceğini düşünen Kino'nun hazin öyküsü.. Insani heyecan duygusundan bir dakika bile ayirmayan , Huzunlendiren bir kitap. John Steinbeck'in bütün kitaplarinda neden eserlerinin klasik olduğunu cok net görebiliyoruz. Betimlemeler harika, adeta yaziyla resmini çiziyor çevrenin, dili akici , sade. Ceviri olarak zaten Sel yayıncılık bu işi iyi yapiyor. Çok hos bir kitap, her kitaplikta bulunmasi lazim..
her cümlesiyle insanın içine işleyen bir kitap. bittiğinde canımdan bir parça gitmiş gibiydi. hacmi küçük olsa da etkisi büyük oldu bende.
Harika bir romandı, bir ailenin yoklukla nasıl başa çıkabilmeye çalıştıklarını anlatan güzel bir eserdi. Steinbeck eseri çok fazla betimleme yapmadan, olay örgüsüne bağlı kalarak yazmış. Tavsiye ederim.
















